کاربرد درب اتوماتیک اسلایدینگ چیست
نوشته شده توسط : sakura

 درب اتوماتیک شیشه ای کشویی نوع کلاسیک درب شیشه ای اتوماتیک است که سالیان زیادی است در مکان های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.

 

موارد استفاده درب اتوماتیک اسلایدینگ کدام است

 

درب اتوماتیک اسلایدینگ Automatic sliding door از انواع درب های اتوماتیک شیشه ای کشویی می باشد. اپراتور درب کشویی دستگاهی است که یک درب کشویی را برای استفاده عابران پیاده باز می کند. این درب به صورت خودکار باز می شود، منتظر می ماند و سپس بسته می شود. در سال 1954 دو نفر مهندس آمریکایی به نام های Dee Horton و Lew Hewitt اولین درب اتوماتیک اسلایدینگ را اختراع کردند و اولین درب اتوماتیک کشویی در سال 1960 نصب گردید. درب اتوماتیک شیشه ای کشویی نوع کلاسیک درب شیشه ای اتوماتیک است که سالیان زیادی است در مکان های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. درب اتوماتیک اسلایدینگ به راحتی باز و بسته شده و در مکان های پر رفت و آمد نصب می گردد. کاربرد درب های اتوماتیک برای مجتمع های مسکونی، سازمان های اداری، مراکز تجاری، مراکز تولیدی و کارخانه جات رو به افزایش است.

 

انواع درب اتوماتیک کشویی کدامند؟

 

انواع درب اتوماتیک اسلایدینگ به صورت یک طرفه و دو طرفه هستند. در نوع درب یک طرفه، یک لنگه درب ثابت است و لنگه دیگر درب باز و بسته می شود. عرض ورودی این نوع درب بین 70 سانتیمتر تا 2 متر و 20 سانتیمتر می باشد. لنگه ثابت می تواند در سمت چپ و یا سمت راست نصب شود. در نوع دو طرفه، درب چهار لنگه است که لنگه های متصل به دیوارها ثابت هستند و دو لنگه وسطی باز و بسته می شوند. عرض ورودی درب اتوماتیک اسلایدینگ می تواند بین 70 سانتیمتر تا 3 متر و 80 سانتیمتر باشد. در هر دو نوع درب، باید عرض ورودی مورد نیاز محاسبه شود، زیرا واضح است که با وجود لنگه های ثابت، تقریبا 50 درصد عرض ورودی برای نصب لنگه های ثابت گرفته می شود و تنها 50 درصد بقیه برای رفت و آمد عابران استفاده می شود.

ارتفاع استاندارد درب اتوماتیک اسلایدینگ 2 متر و چهل سانتیمتر می باشد. به طور معمول فریم درب ها را از جنس آلومینیوم یا استیل در فرم های آنودایز و ساده و در رنگ های طلایی و نقره ای انتخاب می کنند. شیشه های قابل استفاده درب اتوماتیک اسلایدینگ با ضخامت 6 میل و 10 میل و در رنگهای سفید، آبی، دودی و برنزی می باشد.

 

انواع سنسورهای درب های اتوماتیک چه هستند؟

 

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه این درب های اتوماتیک قادر به تشخیص شما هستند و درب را برای شما باز می کنند ؟ درب ها از طریق استفاده از سنسورهای مختلف قادر به تشخیص افراد هستند. انواع مختلف سنسورها وجود دارند که می توانند در ساختار درب ها مورد استفاده قرار گیرند.

بیشتر درب ها از سنسور تشخیص حرکت یا سنسور نوری استفاده می کنند تا مکانیزم های بسته شدن یا باز شدن را فعال کنند. سنسورها را در دو طرف درب اتوماتیک اسلایدینگ برای ردیابی نصب می کنند. سنسورهای درب اتوماتیک در محیط های صنعتی و تجاری برای دسترسی آسان به ساختمان، مخصوصا برای افراد معلول استفاده می شود. اینکار باعث می شود ورود به ساختمان ایمن تر و کارآمد تر باشد.

یک نوع حسگرها، سنسور فشار است که به عنوان سنجش وزن عمل می کند. اگر وزن بیش از حد وزن تنظیم شده باشد، درب باز می شود. سنسور فشار نیز می تواند به عنوان سنسور ثانویه مورد استفاده قرار گیرد. اگر سنسور اولیه شکست خورد، حسگر فشار فعال خواهد شد.انواع دیگر سنسورها، حسگر مادون قرمز و حسگر امواج فراصوتی هستند.





:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: